La Cambra de Terrassa ha assessorat 600 empreses noves en quatre anys.

05-11-2012 |
Sin comentarios |
Categorías:

Al llarg dels seus 126 anys de vida, la Cambra de Comerç de Terrassa ha demostrat que té impuls emprenedor. A banda de ser al costat de les empreses consolidades del Vallès, la Cambra sap donar suport a les joves firmes que defensen un projecte innovador. El president, Marià Galí, explica que “només en els últims quatre anys hem assessorat més de 600 noves empreses d’emprenedors a la nostra demarcació i d’aquestes, la meitat han sorgit a Sant Cugat del Vallès. La majoria són del sector tecnològic i del comerç”. Ho va detallar durant la Quarta Jornada d’Emprenedoria que l’entitat va organitzar el 25 d’octubre passat juntament amb l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Esade Creapolis, l’Associació d’Empresaris de Sant Cugat i SC Trade Center.

 

La jornada va ser un èxit de públic, ja que va congregar prop d’un miler d’assistents, la majoria joves emprenedors a la recerca de socis, idees o inversió. En el seu pla de treball, la Cambra ofereix “una formació específica a l’emprenedor, en cas que no tingui experiència, perquè aconsegueixi una base sòlida”, segons el director general de l’entitat, Josep Prats. També analitza el projecte empresarial i fa un seguiment del negoci durant dos o tres anys. “Els resultats avalen la nostra feina, ja que l’índex de supervivència de les firmes noves que reben el nostre suport als tres anys de la creació és superior al 65%”, subratlla Prats.

 

El panell de casos empresarials el van protagonitzar tres perfils d’emprenedors: Iván Sala, fundador i president executiu d’SNTalent –especialitzada en reclutament de personal amb eines 2.0–; Xavier Llobera, director de Microsoft Innovation CenterProductivity de Manresa, i Miguel Giribet, country manager a Espanya de la firma Privalia, dedicada a la moda i estil de vida. Els empresaris van proposar diverses fórmules laborals per ajudar els emprenedors, però totes coincidien en el mateix: “Treball, treball i treball, assumir el fracàs, aprendre dels errors, tornar a aixecar-se i arriscar-se molt”.

 

Llobera considera clau “ser sostenible i reinventar-se contínuament. Les noves tecnologies ens permeten una treball flexible en horari i ubicació per optimitzar l’activitat productiva”. Sala, que ha impulsat cinc empreses en la quarantena, va reconèixer que “a l’hora de trobar partners busco dos requisits: el feeling que tens amb aquesta persona i que em generi confiança. Ens encanta tenir partners perquè ens aportem molt mútuament”, va assegurar. Giribet, d’altra banda, va detallar el creixement exponencial de Privalia en els seus sis anys de vida, que ha passat de facturar 300.000 euros a 320 milions gràcies “al coneixement local dels cinc països on tenim seu i a una oferta de bones marques, bon preu i un producte especialitzat de gran qualitat”, va assegurar.

 

La Vanguardia – Diners – 4 nov 2012 – Page #19

Si te gusta la noticia, suscríbete (es gratis)

Leave a Reply